17 Mart 2015 Salı

AutoCAD'de Ölçülendirme 8 - (QDIM) İle Otomatik Ölçülendirme

Merhaba sevgili okurlar,

Benim AutoCAD kullanmaya başladığım yıllarda rakip yazılım olan Microstation’da otomatik ölçülendirme komutu vardı ve AutoCAD kullanıcılarını epey kıskandırırdı. AutoCAD geliştikçe bu komut AutoCAD’in içinde konumunu aldı.

Kendi adıma basit geometriler için tamam ancak karmaşık geometrilerde işe yaramadığını düşünüyorum. Yine de işinizi kolaylaştıracak bir komut.



Şekil.1

Komut satırından QDIM yazarak da girebileceğiniz komutu, “Annotate” sekmesinde bulabilirsiniz. Şimdi basit bir geometri seçerek hızlı ölçülendirme yapalım.


Şekil.2

Komut sizden geometri seçmenizi isteyecek. Aslında burada herhangi bir şekli seçebilirsiniz.


Şekil.3

Fig.8.3’de de görüldüğü gibi sadece dıştaki nesneyi seçtiğimde geometrisi sade olduğu için gereken ölçülendirmeyi yaptı.

Eğer içiçe her iki nesneyi de seçseydim, ölçü çizgisinin konumuna göre neler olacağını şekil8.4.’te görebilirsiniz.


Şekil.4

Şimdi örneğimizi QDIM komutunun satır seçenekleri ile deneyelim.


Şekil.5 – “Baseline” seçeneği


Şekil.6 - “Staggered” seçeneği


Şekil.7 - “Continiuos” varsayılan seçenek


Şekil.8 - “Ordinate” seçeneği


Şekil.9 - “Datum Point” seçeneği

Geometriyi seçtikten sonra tespit edilen noktaları azaltmak için “Edit” seçeneğini kullanabilirsiniz. Bu seçeneğe girdiğinizde nokta ekle çıkar moduna geçersiniz.


Şekil.10

Kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder