31 Aralık 2014 Çarşamba

Microsoft Windows 10 İle Kendi İpini Çekmeye Hazırlanıyor

Merhaba sevgili arkadaşlar,

Kaçınız bu yazıyı Microsoft Windows işletim sistemi kullanarak okuyor bilmiyorum ama biz BT profesyonelleri olarak Windows'u kullanmaya mecburuz. Başka kimler mecbur? Aslında alışkanlıkları bir kenara bırakırsanız uzun vadede kimse Windows kullanmaya mecbur değil. Sadece yazılım ve uygulama geliştiriciler Windows ortamına muhtaç gibi.

Danışmanlık verdiğimiz, gümrük müşavirliği yapan bir müşterimiz yaklaşık 70 kullanıcıya sahip bir sistem altyapısına sahip. Kullandıkları gümrük yazılımı MS-SQL Server yazılımına gerek duyuyor. Sadece bu sebeple her yeni Windows güncellemesinde büyük bir bedel ödüyorlar. Gümrük yazılımları yakında web tabanlı olacak ve tüm kullanıcıların bilgisayarlarındaki işletim sistemleri ücretsiz her hangi bir sürüm olacak.


Yukarıda anlattığım gibi bir çok organizasyon Windows ve Ofis yazılımlarını kullanmaya bir şekilde mecburlar. Microsoft çeşitli lisanslama modelleri ile yükü azaltıyor gibi görünse de, bahsettiğim organizasyonlar için önemli bir yük oluşturuyor.

Microsoft yeni işletim sistemi Windows 10 ile birlikte abonelik sistemine geçeceğinin sinyallerini veriyor. Şimdilik yıllık kaç lira alacaklarını bilmiyoruz ama Ofis 365 bireysel paket yıllık 129 TL.- küçük işletme için fiyat ise yıllık 229 TL.-. Buradan yola çıkarsak Windows'un profesyonel masaüstü sürümü yıllık 150 TL.- (bu benim tahminim) olabilir. Şu anda satın alarak sahip olma bedeli Windows 8.1 Pro için 402 TL.-.

Microsoft bundan sonra Windows'u her yıl yenileyeceğini, işletim sisteminin kullandığınız tüm platformlarda kullanılabileceğini bu yüzden abonelik modelinin adil olduğunu düşünüyor. Yeni aldığımız bilgisayarla gelen Windows sürümü için de abonelik mi kalıcı lisans mı verecekleri belirsiz.

Şu ana kadar Microsoft cephesinden bahsettik. Bir de rakiplere bakalım. Apple'ın MAC/OS X işletim sistemi 60 TL.- iOS ise ücretsiz. Google'ın Android'i ve Chrome OS ücretsiz. Linux kurulumlarının hepsi ücretsiz.

Geleceğe bakarsak bu tablo içinde Microsoft'un işletim sistemi için para alması oldukça negatif karşılanacaktır. Masaüstü ve dizüstü bilgisayar satışlarının hızla düştüğü, mobil cihazların ve Chromebook'ların arttığı ortamda zaten az olan Windows OS payı iyiden iyiye kaybolacaktır.

Ne diyelim umarız Microsoft stratejilerini gözden geçirir ve işletim sisteminde tekel olduğu günlerin geride kaldığını görür. Yoksa sonu iyi gözükmüyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder