Merhaba sevgili okurlar,
Mesh modellemede yavaş yavaş ileri düzey işlemlere giriş yapıyoruz. Bu yazımda 4 adet kenarı tanımlı olan bir yüzey oluşturma işlemi gerçekleştireceğiz. Yani tanımlı 2B nesnelerden mesh yüzey elde etmeyi öğreneceğiz. AutoCAD 2007'den daha eski sürümleri kullanan okuyucularımız belki hatırlayacaklar 4 adet kenarı belli olan yüzey EDGESURF komutuyla yaratılıyordu. Yine aynı komutu kullanıyoruz, ancak bu sefer alelade bir yüzey değil modellenebilir mesh yüzey yaratıyoruz.
İşe koyulalım. Vereceğim örnekte 4 direk üzerine gerilmiş bir çadır örtü modellemeye çalışacağız.
Şekil.1
Şekil.1'de gördüğünüz gibi 4 adet direk etrafına uçları kesinlikle birbirlerine temas eden 4 adet yay çizdim. Bu çizimi yapmak için UCS'yi etkili olarak kullanabiliyor olmanız gerekir. Bu seviyede olmayanlar çizimi aşağıdaki linkten indirebilirler.
Şekil.2
Mesh modelleme menüsünden EDGESURF komutunu seçin. Komutun kullanımı çok basit. Sizden 4 adet kenar seçmenizi isteyecek. Sadece bu kenarların uçlarının birbirlerine değiyor olması gerekiyor. Aksi taktirde çalışmaz.
Şekil.3
Bu ne zamandır var ama seçtiğiniz kenarların üzerinde pickbox'unuzun görünmesi iyi olmuş.
Şekil.4
İşlemleri doğru yaptığınızda yüzeyiniz oluşacaktır. Yüzeyi oluşturan alt nesnelerin (bölümlendirme) yoğunluğu SURFTAB1 ve SURFTAB2 sistem değişkenlerine bağlıdır.
Şekil.5 Aynı yüzey SURFTAB1 ve SURFTAB2 değişkenleri 12 iken.
Bence bu değişkenlerle oynamaya hiç gerek yok, çünkü mesh modelinizin "smoothness" seviyesini artırdığınızda bunun önemi kalmıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder