7 Ekim 2015 Çarşamba

Microsoft Office 2016 Geldi. İlk İzlenimlerimiz


Merhaba değerli arkadaşlar,

Kayıtlı bir Microsoft geliştiricisi olarak, Microsoft ürünlerinin hepsine erişim hakkımız var. Dün Microsoft Office 2016'yı indirdim ve hem eve, hem de ofisteki makineme yükledim.

Bu yazımda da deneyimlerimi sizinle paylaşacağım. Hemen baştan söylemeliyim ilk bakışta kullanıcı arayüzü hariç bir yeniliğe rastlayamadım.

Kurulum


Bizim indirdiğimizde mi böyle yoksa tüm Ofis 2016 dağıtımları da mı dahil bilmiyorum, kurulumda seçenekler yok! Evet yanlış duymadınız seçenek yok.

Ayrıca bu kez kurulum 32/64 bit beraber aynı diskte yer almakla birlikte AUTORUN ile çalışan SETUP direkt 32 bit sürümü kuruyor. Windows'unuz 64-bit olsa bile!

Peki bilgisayarınızda önceki ofis sürümleri varsa ne oluyor?

Dediğim gibi SETUP 32 bit kurmaya çalıştığı için aşağıdaki pencereyi verip kurulumu iptal ediyor.


Ha, ha, ha... Bunun için CD'deki (ağzımız alışmış DVD'deki) "Office" dizinin altına bakınca

  • setup32.exe
  • setup64.exe
kurulum programlarını görüyorsunuz. Setup64.exe'yi açlıştırdım sorun ortadan kalktı.

Kurulum seçenekleri yok!

Evet doğru duydunuz kurulum seçenekleri yok. Bunun için komut satırına inip

"setup /configure"

parametresi kullanmanız gerek. Bir sürpriz de burada. az önce söylediğim gibi ana dizindeki setup 32bit! Ha, ha, ha...


 Elle 64 bit setup'u çalıştırınca da hiç bir seçenek sormadan yukarıdaki pencere çıkıyor ve kurulumu baştan sona yapıyor.

Güzel Haber: Çok yer kaplamıyor!

Kurulum seçeneklerini  kullanmamın sebebi kullanmadığım bir çok özelliğin yüklenmesini istemediğimdir. Ancak Ofis 2016 son derece az bir alana kuruldu ve çalıştırmadıkça kurduğunuz ama kullanmayacağınız kıvır zıvır sizi rahatsız etmiyor.

Neler yeni?


Artık alıştık. Yeni bir şey yok, makyaj var! 2013 sürümünde şerit menüyü bir türlü sevememiştim. Bunun nedeni bir çok komutu bulamayışımdı. Bu sürümde şerit menü çok güzel toparlanmış. Geçen senelerde biz de kullanmaya alıştık, bu makyajla kullanım rahatladı.

Ayrıca ofis paketlerinin boyları azalmış, hızlı çalışıyorlar ve çevrim-içi özelliklerle donatılmışlar.

Daha da fazla kurcalamadım. Kurcaladıkça haber veririm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder