Cuma günleri AutoCAD'i bir kenara bırakıp, kişisel gelişim, yaşam ve kariyer ile ilgili yazılar yayımlıyoruz. Bu hafta Yenibiriş.Com dan Didem TEKİN bize çok güzel bir konu gönderdi. Aynen yayımlıyoruz.
İşe alma operasyonunu yürütenler de alım yaparken en az sizin kadar zorlanırlar. Ve bu zorlu süreci iyi değerlendirmeye özen gösterirler. Değerlendirmenin ilk basamağı iyi seçilmiş sorulardan oluşur. Adayların farklılıklarını ortaya çıkarabilecek soruları sorabilmek yaratıcılık ister.
Görüşme sırasında sizi şaşırtan sorularla karşılaşacaksınız. Bu sorulara verdiğiniz yanıtlar, karşınızdaki yöneticinin ipuçları olacak. İşte, önceden hazırlıklı olmak isteyenlere birkaç gelmesi muhtemel soru...
Bu yüzden, sorunun mantığını sorgulamaya kalkmayın, tamamen sizin psikolojik tepkilerinizi ölçmek için sorulmuş sorular da olabilir. İşte, görüşmelerdeki olası sorular…
-Hangi kişilik özelliklerine sahip biriyle daha iyi çalışabilirsiniz? Neden?
-Şu anda size bu maaşı versem, ama gelecek yıl için istediğiniz iş tanımını yazmanızı istesem ne yazardınız?
-Yeni dahil olduğunuz ekip içinde güvenirliğinizi hızlıca sağlamak için ne yaparsanız?
-Sizden daha az bilgisi ve deneyimi olan birinin emrinde çalışsanız ne hissedersiniz?
-Sizin için ideal şirket hangisi? Örnek verebilir misiniz? Neden?
-Kariyerinizde ilerlemek için en çok neye ihtiyacınız var?
-Şahıs firması mı kurumsal bir şirket mi size daha uygun?
-Gerçekleştirmek istediğiniz bir projeniz var mı?
-Çalışma tarzınızı nasıl tanımlarsınız?
-Sizin için ideal iş ortamı nasıl olmalı?
-Önceki işinizin en sevmediğiniz yanı neydi?
-En sevdiğiniz yönetici kimdi ve neden?
-İşinizden en çok ne zaman memnun oldunuz/olursunuz?
-Bana bir görüşmeci olarak kaç puan verirsiniz?
Bir dahaki yazıda bu soruların cevaplarına hazırlanmanız için ipuçları gelecek...
Bu ve buna benzer yazılar, Yenibiris.com ile işbirliğimizin bir parçası olarak e-posta yolu ile yolu ile gönderilmektedir. Bu postalardan almak istiyorsanız, yapmanız gereken Yenibiris.com'a üye olmaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder