20 Ekim 2015 Salı
AutoCAD MESH Modelleme 2 - İlkelleri Oluşturmak
Şekil.1 MESH Box
AutoCAD MESH modelleme yazı dizimizin bu bölümünde ilkelleri çizmeyi öğreneceğiz. Bunu yaparken aynı zamanda ilkellerin yapısını ve bazı ayarları göstermeye çalışacağım. Herhangi bir MESH nesnesi üretmek için "Workspace" ayarımızı "3D Modeling" yaparak başlamamız gerekiyor. Çünkü bu ayar şerit menümüzü 3D modelleme yapmak üzere uygun biçimde düzenliyor.
Şekil.9
"MESH Modeling" panelinin en başında ilkellerin yer aldığı menüyü göreceksiniz. (Şekil.9) Bu menüden tüm ilkelleri çizebilirsiniz.
Şekil.2 Mesh Cone
Şekil.3 Mesh Cylinder
Şekil.4 Mesh Pyramid
Şekil.5 Mesh Sphere
Şekil.6 Mesh Wedge
Şekil.7 Mesh Torus
İlkellerin çizimi 3D katı modellemede olduğu gibi. Bu yüzden tüm ilkelleri tek tek nasıl çizilir diye anlatmayacağım. MESH ilkellerin katı modellere göre farkı nesnenin küçük kare mozaiklerden oluşmasıdır. Yani aslında nesneyi yan yana gelmiş küçük kare POLYMESH yüzeyler oluşturur. MESH modellemedeki bu fark, nesnelerin yumuşatılması, eğilip bükülmesi ve diğer işlemler için onları uygun hale getirir.
Herhangi bir MESH nesnenin kaç alt yüzeye bölüneceğini "Mesh primitive options" penceresinde ayarlarız.
Şekil.8
Bu pencereye girmek için, şerit menüde "Primitives" panelinin hemen sağ altında bulunan minik oka basmanız yeterlidir. Ya da komut olarak _MESHPRIMITIVEOPTIONS kullanabilirsiniz.
Gelecek yazımda MESH nesnelerin yumuşatılmasını yani kenarlarının yuvarlatılmasından bahsedeceğim.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder