Merhaba sevgili okurlar,
İnsanoğlu yapısı gereği (elbette aksine bir bozukluğu yoksa) sürekli daha iyiye daha başarılıya programlıdır. Bu nedenle babamızı geçmek, annemizin bizi yetiştirme tarzını çocuklarımıza uygulamak istemeyiz. Hayatımızın her alanında eskiye göre daha başarılı oma isteğimiz vardır.
Bu olgu, şirketler dünyasına gelince daha hırçın daha profesyonel bir boyut alır. Şirketler daima büyümek, daima daha iyisini, hatta herkesin yaptığının daha iyisini yapmak ister. Şirketlere sadece kendini aşmak yetmez, yaratıcı olmak, sürekli araştırmak, yeni buluşlar yapmak tabiri yerindeyse kendini yırtmaları gerekir. Peki şirketler tüm şartları sağlayıp, büyük bir başarıya imza attıklarında, bu gelecekteki başarılarının önünü keser mi? Evet. Biraz ironik ama geçmişteki büyük bir başarının kişileri olumsuz etkileyebileceği gibi şirketleri de etkilemesi doğaldır.
Bu konuda verebileceğim ilk örnek Windows XP'dir. Microsoft, Windows 98, Windows Me ve Windows 2000'den sonra öyle bir iş yaptı ki tam 13 yıl işletim sistemi dünyasına damga vurdu. Üstüne iki adet çok iyi işletim sistemi çıkmasına rağmen bu gün hala dünya bilgisayarlarının dörtte birinde XP kullanılıyor. Bu Microsoft'un 13 yıl uyumasına, Google'ın alıp başını gitmesine ve Microsoft'un çevrimiçi dünyada figüran olmasına yol açtı.
Bir başka örnek de Samsung Galaxy S3'tür. Samsung'un bu telefonu tam 53 milyon adet satıldı ve hala raflarda. Sırf bu sebeple Samsung yeni amiral gemilerini pazarlamakta zorlanıyor.
Buna benzer bir olay da bizim başımıza gelmişti. 1997 yılında ABB elektrik için yaptığımız bir yazılım o kadar başarılı olmuştu ki, bu gün ABB hala bilgisayarlarında sadece o yazılımı kullanabilmek için Wşndows XP ve AutoCAD 2000 tutuyor. Elbette bu başarı bize yenilemelerden gelecek paraları kazandırmamış oldu.
Burada karşımıza çıkan soru şu: İleride daha başarılı olmak için şu anda yapabileceğimin en iyisi yapmayıp birazını saklamalı mıyım? Buna EVET cevabı veren bir şirket de var. Apple iPhone ve diğer ürünlerini o kadar yavaş geliştiriyor ki, her zaman ileride yapacak bir şeyi kalıyor. Bunun ne kadar etik olduğunu bilemeyiz ama para kazandırdığı gerçek.
Peki ikisinin ortası yok mu? Var. Google hep en basit çizgide giderek sadece yenilikçiliği ile eğrisini yukarıya doğru tutmayı başarıyor. Buna benzer bir çok şirket vardır elbet.
Umarım, Cuma felsefemiz fazla kaçmamıştır. Hepinize iyi bir hafta sonu dileriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder