Şekil.1 STRETCH belki de ilk öğrendiğimiz komut...
Çizdiğiniz bir dörtgenin üzerine tıkladığınızda köşelerinde kırmızı tutamaklar çıkacaktır. Biz bu tutamaklara GRIP diyoruz. Köşlerdeki GRIP’lerden birini tutarak çekiştirdiğinizde ilk STRETCH işlemini yapmış olursunuz. Bu sündürme işleminin sadece başlangıcıdır. Autocad STRETCH komutuna girdiğinizde asıl faydalarını görmeye başlarsınız. O zaman hemen komuta girelim.
Command:_STRETCH
Select objects to stretch by crossing-window or crossing-polygon...
Komutu verdiğiniz anda sizden bir CROSSING POLYGON veya CROSSING WINDOW ile sündüreceğiniz nesneleri seçmenizi isteyecektir. Nesne seçim metotlarına alışık olmayanlarınız için şimdilik sadece “Crossing Window“ kullanmayı öğrenmeniz yeterlidir. Şekil.3 deki çatı planımızın sağ tarafını 3 metre genişleteceğimizi varsayalım. Nesne seçimini şekildeki gibi 1 ve 2 noktalarını işaretleyerek yaptığımızda kesik çizgilerle sınırlanmış bir dörtgen alan görürüz. Bu alan “crossing window” (Türkçe’si çit pencere) dir.
Şekil.3 STRECH yaparken her zaman CP kullanın
Seçim işleminden çıkmak için ENTER yaptığınızda soru değişecektir.
Specify base point or [Displacement] : (1 noktasını işretleyin)
Specify second point or : (3 birim sağı işaretleyin)
Şekil.4 Dilediğiniz gibi sündürebilirsiniz.
Gördüğünüz gibi STRETCH, belirlediğiniz çit çerçevenin içine tam giren nesneleri hareket ettiriyor, yarısı içinde kalan nesnelerin ise içinde kalan noktalarını sündürüyor. Bu özellikten faydalanarak şekil.4’te görülen pencereyi de biraz sağa çekebiliriz. Bu alıştırmayı da kendiniz yapın.
Şekil.5 Pencereyi sağa kaydırmak için seçim yaptığımız çerçeveye dikkat edin.
Şekil.6 Sağa doğru kaydırın.
Basit ama yararlı bir komut. Kolay gelsin...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder