REVSURF komutu, daha önce katı modellemede gördüğümüz REVOLVE komutunun işleyiş olarak aynısıdır. İkisinin arasındaki fark birinin katı model, diğerinin yüzey olmasıdır. Şimdi size hem bu farkı görebileceğiniz hem de komutu öğrenebileceğiniz iki örnek vereceğim.
İlk örneğimizde bir şaft profili oluşturarak, REVSURF yapalım.
Şekil.1
Şekil.1 deki şaft profilini mesh yüzey yaptığımızda hassasiyeti (SURFTAB1) ne kadar yükseltirsek yükseltelim, istediğimiz kaliteye ulaşamayız.
Şekil.2
Şekil 2'de de gördüğünüz gibi elde ettiğiniz cizim bir mesh yüzey olduğundan kırık kırık görüntülenir. Aynı profili REVOLVE komutuyla çevirdiğimizde tam bir katı model elde ederiz.
Şekil.3
Buradan da anlaşılacağı gibi REVSURF komutunu kullanmak için düz olmayan eğriler kullanmamız daha uygun olacaktır. Şimdi bir bardak çizmeye çalışalım.
Şekil.4
Şekil.4'de gördüğünüz profili çevirerek yüzey elde etmeden önce yüzey hassasiyetini SURFTAB1 ve SURFTAB2 değişkenleriyle ayarlayalım. Bu örnek için ben 16 yaptım ama sonradan yumuşatma yapacağımı unuttum. Aslında 8 değeri yeterlidir.
Şekil.5
Modelinizi elde ettikten sonra yumuşatma yaparak ince ayarları tamamlamış olursunuz.
Kolay gelsin,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder