Şekil.1
Kenar çizgileri stili, gerçekte yüzeylerin görünüşünü belirler. Bildiğiniz gibi yüzeyler, aralarında açı olduğunda biri birinden farklılaşırlar. Temel olarak “Facet Edges” ayarında elmas tipi yüzey geçişleri, “Isolines” ayarında daha basit gösterim teknikleri ve “None” ayarında da en basit gösterim tekniği kullanılır. Buna göre de seçenek sayısı azalıp çoğalır. Bu bakımdan biz en çok seçeneğin olduğu “facet edges” ayarını inceleyeceğiz.
1- Face Settings:
Şekil.2
Highlight Intensity: Başlık kısmındaki mini butonlardan birincisidir. Parlak kısım yoğunluğu değerini artı ve eksi değerler arasında değiştirir. Ön tanımlı bir ayardır. +30 ve -30 değerlerini alır. VSFACEHIGHLIGHT sistem değişkeninde saklanır.
Opacity: Işık geçirgenliği (saydam olmayış hali) değerini değiştirir. Eksi değerler şeffaf gözükür. VSFACEOPACITY sistem değişkeninde saklanır.
Şekil.3
Face Style: Yüzeylerin gösterim yöntemini belirler. VSFACESTYLE sistem değişkeninde saklanır.
- Real: Gerçeğe en yakın gösterimi sunar.
- Gooch: Koyu ve açık tonlar yerine, sıcak ve soğuk renkleri kullanarak, gerçek gösterimde görülmesi zor olan detayların görülmesini sağlar.
- None: Herhangi bir yüzey gösterim stili uygulamaz.
- Faceted: Yumuşak olmayan, üçgenlere bölünmüş (elmas kesimi şeklinde) gölge dağılımı oluşur.
- Smooth: Yumuşak ve gerçeğe yakın bir gölge dağılım elde edilir.
- Smoothest: Pürüzsüz bir ışık gölge dağılımı elde edilir.
2 – Material and Color:
Material Display: Malzeme ve dokuların ne şekilde gösterileceğini belirler. VSMATERIALMODE değişkeninde tutulur.Face Color Mode: Yüzeylere yayılan renklerin nasıl gösterileceğini belirler. VSFACECOLORMODE değişkeninde saklanır.
- Normal: Normal renkler kullanılır.
- Monochrome: Her bakış açısına karşılık bir rengin tonları kullanılır.
Şekil.4
- Tint: Yüzeyin renk ve doygunluk değerlerini değiştirir.
Şekil.5
- Desaturate: Solgunlaştırma. Doygunluk değerini %30 azaltarak yüzey renklerini solgunlaştırır.
3 – Environment Settings: Gölge ve arka plan ayarlarını kontrol eder.
Shadows: Gölgelerin gösterim şeklini belirler. ‘No shadows’ (Gölgesiz), ‘ground shadows only’ (sadece yere düşüne gölgeler) ve ‘full shadows’ (tam gölgeleme) değerlerinden birini seçebilirsiniz. Ayarladığınız değerler VSSHADOWS değişkeninde saklanacaktır. Tam gölgeleme iyi bir ekran kartı gerektirir ve performans istiyorsanız bu ayarı kullanmamanız gerekir.Backgrounds: Arka planın gösterilip gösterilmeyeceğini belirler. VSBACKGROUNDS değişkeni ile de bu ayara ulaşabilirsiniz.
Bu yazıda açıklanan sistem değişkenleri:
- VSBACKGROUNDS
- VSFACECOLORMODE
- VSFACEHIGHLIGHT
- VSFACEOPACITY
- VSFACESTYLE
- VSLIGHTINGQUALITY
- VSMATERIALMODE
- VSMONOCOLOR
- VSSHADOWS
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder